Barion Pixel

INDEX SEBALÁSKY

Od novembra do decembra 2020 sme sa opýtali viac ako 22 000 respondentov z 21 rozličných krajín, akú hladinu sebahodnoty, šťastia a spokojnosti v sebe majú. Dotazník, ktorý sme im predložili sme vytvorili v spolupráci s výskumnou firmou Ipsos a teraz Ti predstavujeme naše zistenia z tejto globálnej štúdie.

17-Create-your-Own-Gift-200pc-DESKTOP

CREATE YOUR OWN GIFT

Christmas can get pretty hectic for everyone. Give the gift of some quality me-time and the chance to pamper with our bath and body care gifts. With gift sets specially put together for ultimate relaxation and year-round favourites, like our Body Butters and shower gels, these bath and body gifts are perfect for everyone, from your nan to your boss.


KRÍZA SEBALÁSKY

Priemerné skóre na stupnici indexu sebalásky bolo len 53. Celkové možné rozpätie bolo od 0 do 100. To znamená, že takmer každý druhý respondent v sebe pociťoval skôr pochybnosti o sebe samom, ako sebalásku.

Treba však vyzdvihnúť aj pozitívne zistenia. Štúdia ukázala, že osoby ktoré majú vysoký index sebalásky sú psychicky stabilnejšie a nemajú problém adaptovať sa v horších situáciách, akou bola napríklad v roku 2020 náhla pandémia Covid-19. Niektoré z týchto osôb dokonca uviedli, že im dodala ešte viac času na rozvíjanie sebalásky.

Týmto výskumom sa snažíme dostať dôležitosť sebalásky do povedomia čo najviac ľudí a pomôcť im dosiahnuť ju. Klikni na link a prečítaj si celú správu obsahujúcu kľúčové zistenia v tomto prieskume.

01-2021-Q1-SELFLOVE-INDEX-AMPLIENCE-LP-MASTER-200pc-DESKTOP

NIEKTORÉ KĽÚČOVÉ ŠTATISTIKY Z VÝSKUMU INDEXU SEBALÁSKY

02-2021-Q1-SELFLOVE-INDEX-AMPLIENCE-LP-MASTER-200pc-DESKTOP

SEBAÚCTA

6 z 10 ľudí na svete by si želalo, aby mali vyššiu mieru sebaúcty.

03-2021-Q1-SELFLOVE-INDEX-AMPLIENCE-LP-MASTER-200pc-DESKTOP

GENERÁCIA Z

Až 4 z 10 ľudí z Generácie Z spadajú do skupiny s najnižším indexom sebalásky.

04-2021-Q1-SELFLOVE-INDEX-AMPLIENCE-LP-MASTER-200pc-DESKTOP

SOCIÁLNE SIETE

Takmer 1 človek z 3, ktorý používa sociálne siete viac ako 2 hodiny do dňa, patrí do skupiny s najnižším indexom sebalásky.

AKÉ OSOBNOSTNÉ FAKTORY OVPLYVŇUJÚ SEBALÁSKU?

05-2021-Q1-SELFLOVE-INDEX-AMPLIENCE-LP-MASTER-200pc-DESKTOP

KRAJINA

Dánsko a Austrália patria ku krajinám s najvyšším indexom sebalásky, v hodnote 62. Krajiny s najnižším indexom sú podľa výskumu Južná Kórea (45), Francúzsko a Saudská Arábia (obe 48).

06-2021-Q1-SELFLOVE-INDEX-AMPLIENCE-LP-MASTER-200pc-DESKTOP

POHLAVIE

Ženy sú na nervozitu, úzkosť a depresiu omnoho viac náchylnejšie, ako muži. Komunita LGBTQ+ má taktiež tendenciu mať nižšie sebavedomie a nižšiu hladinu sebalásky ako heterosexuáli.

07-2021-Q1-SELFLOVE-INDEX-AMPLIENCE-LP-MASTER-200pc-DESKTOP

VEK

Ženy vo veku 25 a viac rokov majú podľa tohto prieskumu omnoho vyššiu hladinu sebalásky, ako tie z Generácie Z. Dievčatá a ženy z Generácie Z sú 2-3 krát častejšie v skupine s najnižším indexom sebalásky, než staršie generácie.

08-2021-Q1-SELFLOVE-INDEX-AMPLIENCE-LP-MASTER-200pc-DESKTOP

PSYCHICKÁ ODOLNOSŤ

7 z 10 ľudí sa vyjadrilo, že im adaptácia na zmenu nerobí problém. Sebaláska nám pomáha byť psychicky odolnejšími: tí, ktorí majú hladinu sebalásky vyššiu sa na zmeny adaptujú lepšie a rýchlejšie.

AKÉ SOCIÁLNE FAKTORY OVPLYVŇUJÚ SEBALÁSKU?

09-2021-Q1-SELFLOVE-INDEX-AMPLIENCE-LP-MASTER-200pc-DESKTOP

SEBAVEDOMIE & SOCIÁLNE MÉDIÁ

Spozorovali sme, že časté používanie sociálnych sietí súvisí s nízkym sebavedomým: takmer 1 z 3 osôb, ktoré používajú sociálne siete viac ako 2 hodiny denne spadá do skupiny s najnižšou mierou sebavedomia. Pre porovnanie, pri osobách, ktoré ich nepoužívajú až tak často, je to len 1 osoba z 5. Respondenti sa zhodli v názore, že množstvo influencerov, celebrít a modeliek v reklamách na sociálnych sieťach spôsobuje mnohým ženám problémy so sebavedomím.

10-2021-Q1-SELFLOVE-INDEX-AMPLIENCE-LP-MASTER-200pc-DESKTOP

KOZMETICKÝ PRIEMYSEL

Veľa ľudí si myslí, že kozmetický priemysel môže mať negatívny vplyv na sebavedomie, kvôli používaniu retušovaných fotografií a prezentovaniu nereálneho vzhľadu. Mladšie ženy uviedli, že taktiež pociťujú nedostatok diverzity v týchto reklamách. Zistili sme, že omnoho väčší vplyv majú tieto skutočnosti na mladšie ročníky

ČO ROBÍME PRE ZMENU VO SVETE MY?

Sme o krok bližšie k nášmu cieľu. Snažíme sa ženy povzbudiť, aby mali seba a svoje telo rady také, aké sú. Neretušujeme fotografie používané v našich reklamných materiáloch. Oslavujeme diverzitu, všetky unikátne a nádherné tvary aj farby. Ale stále sme len na začiatku našej cesty, pretože seba-pochybnosti vo svete stále prevažujú sebalásku.

Závery, na ktoré sme v našom výskume prišli využijeme na ďalší posun vpred. Najmä v našich marketingových materiáloch a pri vývoji produktov. Priebežne budeme našich zákazníkov informovať o všetkých našich ďalších krokoch.

Teraz si dávame za cieľ inšpirovať ľudí vo svete k 1 miliónu skutkov sebalásky v priebehu jedného roka. Vydajme sa spoločne na cestu za sebaláskou. Zaviazali sme sa k búraniu bariér a podpore cesty za sebaláskou v nás, v našej organizácií, v kozmetickom priemysle a v celom svete.

11-2021-Q1-SELFLOVE-INDEX-AMPLIENCE-LP-MASTER-200pc-DESKTOP

PREČÍTAJ SI CELÚ SPRÁVU

Objav, čo všetko sme v našom výskume indexu sebalásky zistili.

Tiež si prečítaj

0

VEDÚCE SVETLÁ ZMENY

Zoznám sa s odvážnymi osobnosťami, ktoré sa rozhodli viesť povstanie za sebaláskou.

2

ČO JE TO SEBALÁSKA?

Zisti, čo znamená slovo sebaláska a prečo je našou super-schopnosťou.

3

TIPY NA PRAKTIZOVANIE SEBALÁSKY

Objav tipy na každodenné praktizovanie sebalásky a začni svoju cestu k nej.

4

POVSTAŇ S NAMI ZA SEBALÁSKU

Inšpiruj sa a začni konať - pridaj sa k povstaniu za sebaláskou.