Náš príbeh začal v roku 1976 v anglickom meste Brighton. Začala ho písať naša zakladateľka, dáma Anita Roddick. Chcela vytvoriť niečo revolučné: biznis, ktorý by bol zároveň jej prostriedkom pomoci tejto planéte. Do dnes pokračujeme v jej šľapajách a snažíme sa šíriť jej odkaz a vízie.
“Biznis formuje svet. Je schopný ovplyvniť spoločnosť akýmkoľvek smerom si viete predstaviť.”
Dáme Anita Roddick
ZAKLADATEĽKA THE BODY SHOP
TAK TROCHA INÁ KOZMETICKÁ SPOLOČNOSŤ
Keď sa v roku 1976 otvorili dvere prvej predajne The Body Shop, bol to maličký, zelený obchodík v brightonskej uličke, v Anglicku. Bol jednoduchý - jeho výrobky boli vyrobené z ingrediencií z celého sveta, na prírodnej báze. Mali jednoduché balenie, ktoré si mohli zákazníčky prísť kedykoľvek jednoducho doplniť. Bol plný produktov a rituálov krásy pre každého, ktoré povzbudzovali ženy aby sa cítili dobre vo vlastnej koži - nikdy im nebolo sľubované, že budú vyzerať ako niekto iný. Vždy sme šírili odkaz, že každá žena je jedinečná a krásna svojím unikátnym spôsobom.
“Sociálne a enviromentálne dimenzie boli vždy súčasťou DNA tejto spoločnosti. Nie sú našou ani prvou, ani poslednou prioritou, ale sú neustálou súčasťou všetkého, čo robíme.”
Dáme Anita Roddick
ZAKLADATEĽKA THE BODY SHOP
PRIEKOPNÍCI V ZMENÁCH SPOLOČNOSTI
The Body Shop už viac ako 40 rokov bojuje za pozitívne zmeny vo svete. S Anitiným zápalom pre planétu Zem a jej neutíchajúcou snahou pre pozitívne ovplyvnenie celej svetovej spoločnosti, sme boli vždy viac ako len kozmetická firma. Vždy sme mali svoj cieľ, aby boli naše profity a princípy medzi sebou v harmónií. Naše produkty neboli nikdy testované na zvieratách a na ich výrobu nebol nikto zneužívaný. S našimi spoločníkmi a dodávateľmi sme obchodovali vždy férovo, pomáhali sme rôznym komunitám prostredníctvom našej fair-trade organizácie Obchod Spoločenstva. Dnes je vo svete už množstvo firiem, ktoré idú v našich šľapajách a my sa tomu nesmierne tešíme. Tento svet to potrebuje.
“Krása je vonkajším prejavom všetkého, čo má na sebe človek rád.”
Dáme Anita Roddick
ZAKLADATEĽKA THE BODY SHOP
DEFINÍCIA KRÁSY
Keď The Body Shop svoju cestu začínal, kozmetický priemysel mal striktne určené, ako by mala žena vyzerať. Anita však mala svoju vlastnú predstavu. Verila, že krása má zdroj v ľudskej radosti, komforte a sebavedomí. Je to o tom, čo má na sebe človek rád, čo ho robí šťastným a vďaka čomu sa cíti vo vlastnej pokožke dobre. Verila, že jej kozmetické produkty budú pre ľudí ich každodenným rituálom sebalásky, nie klamlivým pokusom zmeniť samých seba, ako im sľuboval zvyšok kozmetického priemyslu. Nechcela ponúkať produkty, ktoré by vzhľad ženy menili podľa ideálov krásy - chcela ženám pomôcť, aby boli či najlepšími verziami samých seba.
“Myslím si, že praktiky v biznise by prešli neuveriteľnými zmenami ak by boli riadené ženskými princípmi.”
Dáme Anita Roddick
ZAKLADATEĽKA THE BODY SHOP
PODPORA ŽIEN A DIEVČAT
Anita bola aktivistkou od srdca. Dala tejto spoločnosti jedinečný zmysel a silu bojovať za pozitívne zmeny vo svete. Bola feministkou a bojovníčkou za ľudské práva. Vybudavala značku, ktorá vždy podporovala ženy a dievčatá každým jej produktom či obchodným rozhodnutím. Vždy usilovala o rovnoprávnosť a vytvárala príležitosti pre ženy pomocou svojej fair-trade organizácie Obchod Spoločenstva. Vždy mala svoje princípy označované ako ‘ženské’ - inkluzívnosť, spolupráca a súcit - to je do dnešného dňa základom našej značky.
BIZNIS AKO PROSTRIEDOK ŠÍRENIA DOBRA
História aktivizmu a boja za lepšiu spoločnosť tejto značky siaha do roku 1986. Anita sa vtedy spojila s hnutím Greenpeace na kampani pre záchranu veľrýb. Spoločne sme bojovali proti krutému zaobchádzaniu s týmito zvieratami a ich lovu. Propagoval sa jojobový olej ako náhrada veľrybieho tuku, ktorý bol v tej dobe bežne používaný v kozmetických produktoch. Začínali sme vo veľkom. Začínali sme tak, ako sme aj vždy chceli pokračovať. Dnes sme overenou svetovou značkou s úspešnou históriou pozitívneho vplyvu na spoločnosť siahajúcou desaťročia dozadu. Máme jedinečnú pozíciu z ktorej môžeme oslovovať milióny našich zákazníkov vo svete, pomáhať riešiť dôležité svetové témy a problémy a zanechať tak trvalé pozitívne zmeny.